دانلود پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس

نام فایل : دانلود پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس
گروه : روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل : docx
حجم فایل : 10 کیلو بایت
تعداد صفحات : 6
بازدید : 16

دانلود فایل
خلاصه:
پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس

توضیحات:
پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنسمنظور از انگیزه پیشرفت یا انگیزه موفقیت میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیت­‌هایی است که موفقیت در آن‌­ها به کوشش و توانایی شخصی وابسته است. افراد با انگیزه پیشرفت بالا برای حل مشکلات و رسیدن به موفقیت بسیار کوشا هستند. حتی پس از آن­‌که در انجام کاری شکست خوردند، از آن دست نمی­‌کشند و تا رسیدن به موفقیت به کوشش ادامه می‌­دهند. دانش­‌آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا، همواره می­‌خواهند موفق شوند و انتظار آن را می­‌کشند و وقتی که شکست می­‌خورند کوشش­‌های خود را دو برابر می‌­کنند و به فعالیت ادامه می‌­دهند.معرفی پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (AMT)پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس (AMT) توسط هوبرت هرمنس در سال ۱۹۷۰ ساخته شده و شامل ۲۹ ماده است و به صورت ۴ گزینه­‌ای پاسخ داده می­‌شود و دامنه تغییرات نمرات از ۲۹ تا ۱۱۶ است. نمره بالاتر در آزمون، انگیزه پیشرفت بالاتر را نشان­ می‌­دهد. هرمنس برای نوشتن سؤالات پرسشنامه انگیزه پیشرفت، ده ویژگی را که افراد دارای انگیزش پیشرفت بالا را از افراد با انگیزش پیشرفت پایین متمایز می­‌کند و از بررسی تحقیقات قبلی بدست آورده است، به عنوان مبنا و راهنما برای انتخاب سؤالات برگزیده است. ابتدا وی ۹۲ سؤال را برای پرسشنامه تهیه کرد و در نهایت بر اساس میزان ضریب همبستگی که بین هر سؤال با رفتار پیشرفت­مندانه بدست آورد، ۲۹ سؤال چندگزینه­‌ای را به‌­عنوان پرسشنامه نهایی انگیزش پیشرفت انتخاب کرد.


کلمات کلیدی:

فایل های مشابه

مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی


تحقیق حاضر به مقایسه ویژگیهای شخصیتی مردانه و زنانه دردانشجویان پسر رشته ی فنی مهندسی و رشته ی هنر میپردازد جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند


دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم اختلال بی اعتنایی مقابله ای را در یکی از دانش آموزانم رفع نمایم


تغییر نظام آموزشی به منظور سازگاری آن با مقتضیات دوران بازسازی نشان می دهد که ضرورت و نیاز خلاقیت ، پیش از پیش احساس شده است ، در تغییر نظام آموزشی به تجدید نظرهایی کلی و اساسی در زمینه های مختلف نیاز داریم