دانلود چگونه میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان افزایش دهم

نام فایل : دانلود چگونه میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان افزایش دهم
گروه : روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل : doc
حجم فایل : 74 کیلو بایت
تعداد صفحات : 36
بازدید : 19

دانلود فایل
خلاصه:
چگونه میزان یادگیری درس زبان فارسی را در دانش آموزان افزایش دهم

توضیحات:
چکیدهاینجانب …. با میزان تحصیلات … و …سال سابقه ی خدمت، در سال تحصیلی … با سمت دبیر . … در آموزشگاه .. مشغول به خدمت بودم.من در این تحقیق روش هایی را برای علاقه مند سازی دانش آموزان مقطع متوسطه به این درس شیرین و پر محتوا را جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان بررسی می کنم و راهبرد آن ها را مورد بحث قرار می دهم.از آنجایی که می دانید در رویکردهای جدید تعلیم و تربیت عرضه ی اطّلاعات کافی نیست. بلکه روش تدریس دوسویه از اهمّیّت ویژه برخوردار است. نقش اصلی بر عهده ی دانش آموزان گذاشته می­شود که با مشارکت مستقیم خود به فرآیند یادگیری شکل می­دهند و شیوه های تفکّر کردن را تمرین می­کنند. که این عمل به صورت های مختلفی که در این پژوهش شرح داده شده است میسر می گردد.در نتیجه ی این عمل اقدام پژوهی ، بسیاری از مشکلات و موانع پیشرفتی و علل بی انگیزگی دانش آموزان در درس زبان و ادبیات فارسی را شناسایی و به بهبود آن ها می پردازم.مقدمه :زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسان ها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علائم ، هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، امّا انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری ممکن است.با توجّه به مطالب یاد شده ، آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس زبان فارسی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمّیّت است.امّا سؤال مهمی که مطرح می باشد آن است که ، چرا بعضی از دانش آموزان به درس علاقه مند نمی باشند ؟ چرا در بررسی نتایج ارزش یابی درس زبان فارسی اغلب فراگیران از بخش واژگان و درک مفاهیم ، نمره ی بیشتری از دست می دهند ؟ چرا بعضی از دانش آموزان در پاسخ گویی به طور شفاهی دچار اضطراب می شوند ؟چرا بعضی از دبیران در تدریس این درس موفّقیّت چندانی ندارند ؟به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند؟در مباحث روانشناسی تربیتی ، انگیزش و تعلیم و تربیت رابطه ای مانند آب و ماهی دارند. برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان باید تلاش نمود تا فرد احساس نیاز کند . برای کسب مهارت در یک زمینه یا کسب دانش در موضوعی خاص اگر انگیزه ، شوق و یا علاقه در میان نباشد ، هیچ گاه به هدف خود نخواهیم رسید . برای این که بتوانیم میزان علاقه و میزان انگیزه را افزایش دهیم ، از تقویت کننده های مؤثر استفاده می کنیم.


کلمات کلیدی:

فایل های مشابه

در حقیقت حركت جنبه مهمی از زندگی است زندگی آن طور كه ما می­شناسیم، بدون توانایی حركت امكان­پذیر نیست حركت اشكال مختلفی دارد بعضی اشكال آن به لحاظ ژنتیكی قابل تعریف هستند و گروه دوم را می­توان حركات اكتسابی در نظر گرفت، این حركات اكتسابی اغلب «مهارت» نامیده می­شوند


مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع فراشناخت


یشینه تحقیق و مبانی نظری بیماری عروق کرونر قلبی


پاورپوینت تکنیک تحلیل پوششی داده ها DEA