دانلود دانلود تحقیق ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی

نام فایل : دانلود دانلود تحقیق ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی
گروه : تربیت بدنی
فرمت فایل : doc
حجم فایل : 185 کیلو بایت
تعداد صفحات : 57
بازدید : 62

دانلود فایل
خلاصه:
ورزش و فعالیت جسمانی، روشی برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریهای جسمی و روانی است افرادی كه از آمادگی و توان جسمی خوبی برخوردار هستند، در فعالیت‌های اجتماعی و فردی موفق‌ترند زیرا این افراد از شادابی، انرژی و سلامت بیشتری برخوردارند توجه به نتایج مفید ورزش در نیروهای مسلح از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر كاهش هزینه‌های درمانی نیرو

توضیحات:
فهرست مطالبعنوان صفحهمقدمه 1ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی 2تأثیر ورزش بر دستگاه تنفس 3تأثیر ورزش بر دستگاه گوارش 4تأثیر ورزش بر غدد داخلی 5تأثیر ورزش بر دستگاه عصبی 5بارزترین اثرات مثبت ورزش در سلامتی روح و روان 7تأثیر ورزش در وضعیت جسمی زنان 8چه افرادی نباید ورزش كنند؟ 8وضعیت قرار گیری بدنی خوب یعنی سلامت مطلوب 9كمردرد 11علل و عوامل ایجاد كمر درد 11پیش‌آگهی بیماری چیست؟ 14دلایل كمر درد چیست؟ 14گودی كمر 15چرا گودی بیش از حد در كمر به وجود می‌آید؟ 17برخی از علل گودی بیش از حد كمر 17علایم كمردرد چیست؟ 18با كمردرد چه كنیم؟ 20درمان 22چگونه به كمر درد خود كمك كنیم؟ 22آیا درست نشسته اید؟!؟ 25پیشگیری از كمردرد 26مروری بر درمان کمردرد 26مدت درمان طبی 27درمان در زمانی كه كمردرد بهبود نمی یابد 28یوگا تمرین كنید 28پزشك چه باید بكند؟ آیا نیازی به عكس گرفتن هست؟ 29آیا ورزش در جلوگیرى از درد مؤثر است؟ 30ورزش‌های هوازی در كاهش كمر درد زنان موثر است 32توصیه های پزشكی ـ حركتی 33چگونه بخوابیم؟ 35نكاتی در مورد نشستن درست به منظور جلوگیری از دردهای كمر و پشت 37نحوه بلند كردن و حمل اشیاء برای جلوگیری از دردهای كمر 38چه ورزش‌هایی برای بیماران مبتلا به كمردرد مفید است ؟ 39تست 40تمرینات ویلیامز 40حركات اصلاحی مناسب برای كمردرد 43لطفاً نكات ایمنی را رعایت كنید 48توصیه ها 49نتیجه‌گیری و پیشنهاد 51مقدمهتسلیم در برابر خداوند، احترام به حقوق انسانها و آمادگی برای خدمات اجتماعی، ارزشهای والای تربیتی هستند كه می‌توانند در فلسفه آموزش و پرورش قرار گیرند. دانش‌آموزان در مدارس كشور باید توانائی پایبندی به اصول انسانیت، درك آزادی و صبوری، احترام به حقوق دیگران و درك مفاهیم صلح و امنیت را بدست آورند، با این مفاهیم درگیر گردند و آنها را درك نمایند. وضعیت تربیت بدنی و عوامل تأثیرگذار بر حفظ و توسعه سلامت انسان از موضوعات روز علوم مرتبط با اصول و وضعیت صحیح جسمانی هستند. تربیت بدنی محسوس ترین و حقیقی ترین نوع آموزش و پرورش است كه برای رشد و تكامل جسمی و ذهنی و اجتماعی و روانی، تقویت روحیه و شكل‌پذیری اخلاق در كودكان ضرورت دارد. حركت یا الگوهای حركتی هفتگانه كه برای بقای انسان اولیه ضروری و حیاتی بوده‌اند اساس ساختمان حركت مهارتی را تشكیل می‌دهد این فعالیتهای اساسی عبارتند از: دویدن، پریدن، بالا رفتن، حمل كردن، بلند كردن، آویزان شدن، پرتاب كردن. در طول روز كودكانی را می‌توان مشاهده كرد كه هركدام به نحوی به انجام فعالیتهایی از این قبیل مشغول هستند فعالیتهای مذكور بیانگر این مسأله‌اند كه موجود زنده به فعالیت نیاز دارد بنابراین شركت فعال افراد بخصوص بچه‌ها در ساعات درس تربیت بدنی و حضور در فعالیتهای حركتی نه تنها موجب رشد همه جانبه فرد می‌گردد بلكه در كاهش میزان رفتارهای تخریبی افراد كه از حركات بی‌اصول نشأت می‌گیرد نیز مؤثر است. ارتباط تنگاتنگ ورزش در پیشگیری از ناهنجاریهای جسمانی و تأثیر آن در سلامت روح و روانورزش و فعالیت جسمانی، روشی برای ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماریهای جسمی و روانی است. افرادی كه از آمادگی و توان جسمی خوبی برخوردار هستند، در فعالیت‌های اجتماعی و فردی موفق‌ترند. زیرا این افراد از شادابی، انرژی و سلامت بیشتری برخوردارند. توجه به نتایج مفید ورزش در نیروهای مسلح از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر كاهش هزینه‌های درمانی نیروهای مسلح، آمادگی جسمی و رزمی نتیجه اصلی و مفید ورزش خواهد بود. علم پزشكی علاوه بر معاینات و تجویز داروها و اعمال جراحی كه در مورد بیماری‌های مختلف انجام می‌دهد، از ورزش نیز به عنوان وسیله‌ای در جهت بهبود و سلامتی بیماران بهره می‌برد. بعضی از پزشكان در مواردی مثل كم‌خوابی، كم كردن وزن و ضعف‌های عضلانی مثــــــل كمردرد، كسب هماهنگی‌های عصبی و عضلانی در بعضی از انواع فلج، توان‌بخشی، نداشتن اشتها، داشتن اضطراب یا هیجانات روحی، بی‌قراری‌ها، افسردگی‌ها، احساس پوچی و بسیاری دیگر از موارد، بیمار خود را به ورزش كردن تشویق می‌نمایند. در اسلام نیز به ورزش شنا، تیراندازی، سواركاری و حتی پیاده‌روی سفارش شده است. پیامبر اكرم (صلی‌اله علیه و آله وسلم) پیاده‌روی را بهترین درمان برای بسیاری از بیماری‌ها معرفی می‌كنند. انواع ورزش را می‌توان بر حسب میزان فعالیت جسمانی و انرژی مصرفی در واحد زمان به ورزشهای سبك‌، نیمه سنگین و سنگین تقسیم كرد. به طور كلی ورزش‌های سبك اثرات مفیدی بر جسم و روان انسان دارد. از آنجا كه قلب یكی از اعضاء حساس و مهم بدن حیوانات و انسان است، در انسان، هر گونه اختلالی در عملكرد قلب، موجب اختلال در فعالیت‌های روزانه خواهد شد. یكی از راههای مراقبت از قلب، انجام فعالیت‌های جسمانی و ورزش‌های مناسب، به تناسب وزن و سن است. در این مقاله به اختصار به اثرات ورزش در سلامت جسم بخصوص در تكسین درد كمر و سلامت روانی اجتماعی اشاره شده است؛تأثیرات مثبت ورزش بر سیستم قلبی عروقی عبارتند از: تقویت عضله قلب و سایر عضلات بدن. تسریع در جریان خون و انتقال بهتر اكسیژن به قسمت‌های مختلف بدن. پیشگیری از بروز بیماری فشار خون به دلیل كاهش كلسترول و باز شدن عروق. 4. به دلیل تقویت عضله قلب و افزایش قدرت انقباضی آن، تعداد ضربان قلب در حالت استراحت در هر دقیقه كمتر شده و در مقابل، خون با نیروی بیشتری به جریان می‌افتد.


کلمات کلیدی:

فایل های مشابه

ورزش های هوازی نظیر اسکی، گردش خون را تنظیم کرده و سبب می شود که کلیه بافت های بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرند این امر سبب می شود که فرد به ندرت دچار بیماری هایی نظیر فشار خون یا سکته قلبی شود فواید اسکی افزایش HDL یا کلسترول خوب خون


ارزشیابی از درس شیوه های ارزش یابی رویكرد اساسی درس تربیت بدنی، فراهم كردن زمینه های ارتقای سطح آمادگی جسمانی و سلامتی دانش آموزان و ویژگی های شخصیتی مثبت از طریق فعالیت فردی و گروهی است و در این مهم حركت به عنوان ابزاری جهت دست یابی به هدف عمل می كند


تربیت بدنی پرتاب دیسک


بررسی تیراندازی