دانلود دانلود تحقیق اجزای دوچرخه

نام فایل : دانلود دانلود تحقیق اجزای دوچرخه
گروه : تربیت بدنی
فرمت فایل : doc
حجم فایل : 21 کیلو بایت
تعداد صفحات : 35
بازدید : 39

دانلود فایل
خلاصه:
به علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می شود و نقش مهمی كه در تعادل دوچرخه ایفاءمی كند ، در ساخت آن دقت زیادی می شود سوراخها و زوائدی نیز ممكن است روی دو شاخه جلو باشد كه برای نصب ترمز جلو ،باربند ،كیلومتر شمار ،شبرنگ ،دینام و چراغ از آنها استفاده می شود تنه تنه دوچرخه اصلی ترین قسمت دوچرخه و مهمترین ملاك در تعیین كیفیت و كارایی آن است تن

توضیحات:
اجزای دوچرخهبه علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می شود و نقش مهمیكه در تعادل دوچرخه ایفاءمی كند ، در ساخت آن دقت زیادی می شود . سوراخها و زوائدی نیز ممكن است روی دو شاخه جلو باشد كه برای نصب ترمز جلو ،باربند ،كیلومتر شمار ،شبرنگ ،دینام و چراغ از آنها استفاده می شود.تنه : تنه دوچرخه اصلی ترین قسمت دوچرخه و مهمترین ملاك در تعیین كیفیت و كارایی آن است . تنه ها از جهات مختلف قابل تقسیم بندی هستند ، از جمله وزن ،مقاومت و عكس العمل در مقابل انواع نیروها ،اندازه ،كاربرد خاصی كه برای آن طراحی شده اند ،جنس آلیاژ به كار رفته در آنها ،رنگ و هزینه ساخت . ▪ تنه دوچرخه معمولا از قسمتهای اصلی زیر تشكیل می شود : لوله زین ،میله تنه ، پیشانی ،توپی تنه، میله تحتانی و قسمتی كه معمولا به شكل دو مثلث در عقب تنه قرار دارد و محور چرخ عقب به ان متصل می شود . ممكن است روی تنه سوراخها و زوائدی تعبیه شود، از جمله سوراخهای عبور روكش های ترمز و دنده عوض كن یا سیم آنها ،محل نصب قمقمه ،محل نگهداری تلمبه ،محل نصب ترمز عقب ،نگهدارنده های ترك بند ،شبرنگها ،فنرهای تنه و محل نصب شانژمان گوشواره . ● دو شاخه جلو : دو شاخه جلو شامل دو قسمت اصلی است :قسمت اول كه به شكل دوشاخه است و از دو طرف محور چرخ جلو را می گیرد ؛ قسمت دوم كه به وسط این دوشاخه متصل می شود و داخل پیشانی تنه قرار می گیرد . به علت فشار زیادی كه بر دو شاخه جلو وارد می شود و نقش مهمی كه در تعادل دوچرخه ایفاءمی كند ، در ساخت آن دقت زیادی می شود . سوراخها و زوائدی نیز ممكن است روی دو شاخه جلو باشد كه برای نصب ترمز جلو ،باربند ،كیلومتر شمار ،شبرنگ ،دینام و چراغ از آنها استفاده می شود . ● كزپی فرمان : كرپی فرمان یا از جوش دادن دو میله یا به شكل یك پارچه ساخته می شود . كرپی فرمان دو پیچ دارد كه یكی كرپی را به دو شاخه جلو وصل می كند و دیگری نگهدارنده میله فرمان است . ● فرمان : مانند دیگر ماشین های مكانیكی ،برای كنترل حركت دوچرخه بكار می رود . فرمان در دوچرخه های كورسی دارای دو انحنای نیم دایره در دوطرف است و این امكان را به دوچرخه سوار می دهد كه در حالت فشار روی دوچرخه خم می شود . فرمان در دوچرخه های كوهستان به شكل صاف یا با انحنای كم است كه به دوچرخه سوار كمك می كند در حالت راحت تری روی زین بنشیند . عرض فرمان در دوچرخه های كورسی برای كم كردن مقاومت هوا كمتر است و در دوچرخه های كوهستان برای تعادل بهتر در سرعتهای كم ،بیشتر است . ● زین و میله زین : هر چه استفاده دوچرخه سوار از دوچرخه بیشتر باشد اهمیت زین بیشتر می شود . معمولا افرادی كه به شكل تفریحی ،مثلا هفته ای یكبار حدود یكی دو ساعت ،از دوچرخه استفاده می كنندمتوجه تفاوت زینها نمی شوند ،ولی برای افرادی كه دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه یا مسابقه استفاده می كنند این مسئله بسیار مهم است .زینها با توجه به نوع فعالیت دوچرخه سوار و بدن وی ساخته و انتخاب می شوند .میله زین نیز از یك طرف داخل لوله زین محكم می شود و از طرف دیگر به زین متصل است كه توسط پیچ متصل به تنه ،ارتفاع آن تنظیم می شود.7 صفحه فایل Word قابل ویرایش


کلمات کلیدی:

فایل های مشابه

آناتومی زانو زانو مفصلی است که غیر از حرکت باز و بسته شدن دارای حرکات خفیف چرخش به داخل و خارج نیز می باشد در تشکیل و نگهداری مفصل زانو‌ استخوانها رباطها و غضروف هایی شرکت دارند که آنها را توضیح می دهیم


تحقیق بررسی رابطه بین برخی ویژگی های آنتروپومتریک


مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تمرین های پلایومتریکی در آب و خشکی فرمت word تعداد صفحات 27 دارای رفرنس دهی استاندارد دارای منابع کامل فارسی و انگلیسی همراه با گارانتی بازگشت وجه


مقاله بررسی ایمونولوژی و ورزش در 128 صفحه ورد قابل ویرایش